Co to są landing page i do czego je będziesz używać?

W trakcie startupowania z dużą dozą prawdopodobieństwa będziesz używał tzw. landing page, czyli prostych stron, których oryginalnym celem jest zachęcenie osobę wchodzącą do jakiegoś działania (zakupu, zapisania się na newsletter, zostawienie danych kontaktowych by móc z nim dalej rozmawiać o sprzedaży, zachęcenie do wysłania informacji do swoich przyjaciół do danego produktu). Dlatego też landingi są bardzo proste, pozbawione wszelkiego rodzaju rozkojarzaczy (np. 20 menu  z każdej strony), z jednym Call-To-Action (czyli pożądaną reakcją jaką chcą wywołać). Dzięki swojej prostocie oprócz oryginalnego celu sprzedażowego landing page są też idealne do testowanie i szukania optymalnych komunikatów oraz do tworzenia MVP Waszego produktu.

Na szczęści powstało dość dużo narzędzi do tworzenia landing page, które nie wymagają jakiejkolwiek znajomości programowania 🙂 jednym z takich programów jest polski http://landingi.pl/, gdzie możecie przy użyciu szablonów i przygotowanych widgetów stworzyć dość dobrze stronę. Zalety programu to:

  1. Dość dużo gotowych bezpłatnych szablonów, z których możesz korzystać przy tworzeniu
  2. Integracja z dużą ilością CRM i programów mailingowych – nie będziecie musieli tworzyć
  3. Możliwość tworzenia A/B testów (jest specjalny moduł do tego) czyli sprawdzania na bazie jednego „prototypu strony”, który wariant daje lepsze wyniki
  4. Całkiem rozbudowana baza wiedza pokazująca jak robić poszczególne rzeczy
  5. Dobry customer service – nam odpowiadali dość szybko (w tym w weekendy) i byli przygotowani do poprowadzenia za rączkę zdalnie (muszę mimo wszystko popracować nad tym by w tle nie było słychać ulicy ;))


Tytułem podsumowania i przestrogi oprócz zrobienia landing page’a, który np. zawiera Wasze MVP musicie mieć strategię jak pozyskać ruch na tą stronę tak aby zobaczyć jak reagują ludzie na niego. Niestety samo się nie zrobi ;). Z najprostszych metod pozyskiwania ruchu macie:

  1. Mailing do Waszej bazy danych
  2. Kampanie reklamowe (banery, linki, Google Adwords, reklama fb itp.)
  3. Przekierowanie ruchu np. z Waszego fanpage

Innymi słowy zapewne sakiewkę trzeba rozwiązać i wyznaczyć sobie fundusze na testowanie MVP. Jak się domyślacie lepiej dowiedzieć się, że coś ma mały sens na etapie MVP a nie gotowe produktu, także oszczędzajcie rozumnie.

Dla tych, którzy chcą jeszcze parę przykładów landing page poniżej prezentacja:

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.

Pamiętaj również, że musisz mieć sposób konwertowania osób odwiedzających Twój landing page na klientów

Polecamy na dokładkę poczytać o tym jak:

  1. Jak zrobić landing pae w 10 krokach
  2. 4 elementy, które powinny się znaleźć na landing page
  3. Jak powinien wyglądać idealny landing page
  4. Idealny call-to-action na twoi landing page
  5. Jak  stworzyć MVP
  6. Tworzenie landing page w 12 krokach – przewodnik
  7. Stworzyć stronę na wordpressie
  8. przyciągać traffic do on-linowego biznesu
  9. Jak przejść z landing page do sprzedaży

W poniższym linku znajdziesz listę wszystkich  narzędzi omówionych na StartUpAkademii

16 thoughts on “Co to są landing page i do czego je będziesz używać?

  1. Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia

  2. Pingback: Styczeń w StartupAkademia | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak zaadresować kwestię IT w startupie? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak ogarnąć inbound marketing z jednego miejsca? | StartupAkademia

  5. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  6. Z opisem tematu MVP można spotkać się często, z „landingami” rzadziej, natomiast miałem pewien problem z przejściem od słów do czynów. Wczoraj czytałem powyższy post i zacząłem się zastanawiać nie tylko co powinno być na stronie, ale też co powinno być dalej. Tj. – czy tylko zebrać np. adres mailowy i podziękować, czy może wypada dać coś więcej. Jaką metryką się posługiwać do pomiarów i, przede wszystkim, co o przyszłym biznesie może powiedzieć test z użyciem pre-MVP.

    Znalazłem trochę odpowiedzi poniżej i mogą one stanowić dobrą dalszą lekturę opisu powyższego:
    http://blog.landerapp.com/how-to-use-a-landing-page-to-validate-your-startup-idea/
    http://www.startuplessonslearned.com/2008/11/using-adwords-to-assess-demand-for-your.html

    Polubione przez 1 osoba

  7. Przy użyciu landing page może przetestować wiele rzeczy: value proposition (czyli to co Twój produkt ma zrobić dla nich), ogólne zainteresowanie – ile osób przeszło na landing page i ile wykonało czynność którą chciałeś by wykonali, dobór właściwego języka, call-to-action itd.
    Z testu możesz się dowiedzieć m in.:
    1. Dla ilu osób problem, który chcesz rozwiązać jest problemem istotnym (na podstawie liczy osób, które przeszły na landing page i wykonały call-to-action, który tam był (np. zostawiły maila.)
    2. Na co najlepiej reagują (jeśli robisz A/B testing)
    3. Ile są w stanie zapłacić za rozwiązanie problemy (jeśli są tam jakieś opcje cenowe)
    4. Łapiesz kontakt do osób z Twojej grupy docelowej
    5. Tworzysz listę potencjalnych klientów

    Jeśli Twoi call-to-action było zostaw maila to otwiera się cała masa możliwości
    1. Możesz prowadzić z nim korespondencje mailową / umówić się na spotkanie co pozwoli Ci lepiej zrozumieć klienta
    2. Możesz go wrzucić do drip mailingu – przygotowanej sekwencji mailowej, która ma wywołać w nim pewną reakcję lub pomóc się z
    3. Możesz go poinformować o stworzeniu produktu gdy będziesz już gotowy
    4. Możesz go zachęcać do obserwowania Twoich kanałów komunikacji (fb, youtube, slideshare, twittera) co pozwoli Ci dalej budować z nim więź
    Świetny przykład jak to rozgrywać masz np. tutaj http://blog.videofruit.com/online-course-sell/ . W tym przypadku langing page był de facto na Google Docs

    Opcji jest od groma i zależy Co chcesz zrobić przy użyciu laning page. Przestrzegał bym przed 2 rzeczami. Pierwsza z nich to zawężaniu się w myśleniu o MVP tylko w kategorii landing page. Landing page niewiele rzeczy pozwala Ci sprawdzić. Rzuć okiem na inne przykłady MVP (więcej: https://startupakademia.pl/2015/03/24/mvp-w-praktyce-czyli-jak-tanio-przetestowac-pomysl-na-biznes/). Druga rzecz to robieniu landing page przed wywiadami na żywo. Zazwyczaj zaczynasz o przejrzenia konkurencji, przeczytaniu o kliencie (artykuły, fora, grupy facebookowe, profile na facebooku), potem są wywiady na żywo a dopiero potem jak coś wiesz więcej bawisz się w landing page. Więcej o metodach badania klienta znajdziesz tutaj: https://startupakademia.pl/2015/06/16/jak-szybko-i-tanio-badac-rynek-i-konkurencje/

    Polubienie

  8. A i tu masz jeszcze parę artykułów wartych prezczytania o Landing page:
    1.http://blog.hubspot.com/marketing/landing-page-examples-list
    2. http://www.searchenginejournal.com/fiverr-conquered-conversion-400-ab-tests-counting/139215/
    3. http://blog.crew.stfi.re/marketing-centric-design/?sf=lpgvdv
    Udanej lektury i po prostu wybierz co chcesz sprawdzić, dobier odpowiednie MVP – dowiedz się więcej o kliencie 🙂

    Polubienie

  9. Pingback: O co chodzi w marketing automation? | StartupAkademia

  10. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak promować swój startup filmami i YouTubem? | StartupAkademia

  12. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

  15. Pingback: O co biega w sales velocity i dlaczego musisz je policzyć w Twoim biznesie? | StartupAkademia

Dodaj odpowiedź do StartupAkademia Anuluj pisanie odpowiedzi

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.