Jak sprzedawać efektywnie klientom przy użyciu CRM?

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym jak ważny jest posiadanie systemu do zarządzania relacjami z klientami (nawet jeśli jest to prosta tabelka na Google Drive – więcej o tym tutaj). Przyszedł czas by pokazać Wam parę przykładów bardziej zaawansowanych systemów CRM. Zaczniemy od Insightly (https://www.insightly.com/) , bo wydaje się, że jest on najłatwiejszy do wdrożenia. Nie powinno być w tym nic dziwnego – wygląda jak gmail i jest z nim zintegrowany. Na co pozwala insightly:

  1. Zarządzanie zespołem – dawanie im tasków, sprawdzania, co robią.
  2. Zarządzanie kontaktami / klientami. Każdy kontakt ma bardzo rozbudowany profil zawierający ich stanowisko, firmę, w której pracują, powiązania z Twoimi innymi kontaktami oraz możliwe potencjalne pola współpracy (opportunities). Możesz obserwować kontakt – dostajesz powiadomienia przy zmianach. Dodatkowo każda osoba-klient jest powiązany z całą historią kontaktów (nie tylko Twoich ale całego zespołu), zadań, plików, komentarzy, historia zmian, profile społeczności we danej osoby itp. więc w bardzo łatwy sposób sprawdzisz jak wyglądały Wasze dotychczasowe kontakty
  3. Zarządzanie profilami Firm-klientów. Ma analogiczne możliwości jak osoba-klient a dodatków zasysają info z google news o nich co pozwala Ci identyfikować nowe możliwości
  4. Zarządzanie potencjalną sprzedażą / leadami (opportunities). Tutaj określisz, kto jest oodpowiedzialny po Twojej strony za dany lead, na jakim etapie jest lead i jaka jest wartość potencjalnego zlecenia. Lead może zostać przypisany  do konkretnej osoby po stronie klienta, która biorą w nim udział a także do konkurencji, która też bierze udział w przetargu i do zespołu po Twojej stronie. Do każdej potencjalnej sprzedaży możesz przypisać taski (rzeczy do zrobienia) i przypisać je do zespołu
  5. Zarządzanie wygranym projektem. Moduł ten pozwala zarządzać realizacją wygranego projektu. Każdy projekt ma swój email. Możesz tworzyć milestony i taski, które ładują się do kalendarza
  6. Integrację z systemami mailowymi. Dla większości poprzez wysyłanie w CC; dla gmaila od razu z poziomu maila. Automatycznie insighlty zasysa dane z Twoich maili (imię i nazwisko)
  7. Tworzenie raportów sprzedażowych. System raportowania potencjalnej sprzedaży i zrealizowanej sprzedaży

Polecamy obejrzeć filmik, na którym jest pokazane jak działa cały system 🙂

Z dalszych lektur sięgnij do

  1. Artykułu o obsłudze klientów
  2. Artykułu o CRMie
  3. 10 sposobów wzrostu sprzedaży
  4. Przykładu świetnego customer service u Canva  i customer service w przypadku Amazona
  5. Ściąga z tego co powinno się znaleźć w Prezentacji dla klienta
  6. Oryginalne sposoby na generowani sprzedaży