Jak skalować na przykładzie firmy sprzątającej?

Trochę pisaliśmy o tym, że nim pomyślicie o skalowaniu trzeba mieć product-market-fit i sprawdzone metody pozyskiwania klientów nim się zacznie skalować (więcej: https://startupakademia.pl/2015/02/17/co-trzeba-zrobic-przed-faza-wzrostu/ i https://startupakademia.pl/2014/11/19/kiedy-rosnac-ze-startupem/). Czas przejść do tego jak skalować i na co zwracać uwagę. Omówimy to na przykładzie https://www.homejoy.com/ – startupu, który zajmuje się sprzątaniem mieszkań :). Temat na pozór mało sexy ale pokazuje jak z dobrze przemyślanym produktem można zaistnieć na rynku starym jak świat. Dodamy, że w ciągu roku na tyle dobrze im poszło, że zwiększyli liczbę pracowników z kilkunastu do ponad 200. W 2015 niestety Homejoy wstrzymał operacje (mieli parę spraw podwykonawcami, którzy żądali traktowania ich na równi z pracownikami i zażądali ogromnych odszkodowań oraz mieli problemy z  powrotami klientów, którzy zostali przyciągnięci promocjami – więcej tutaj) ale poniższe wskazówki są mimo wszystko bezcenne.

Z poniższej prezentacji dowiecie się

  1. Co musisz mieć prze przed rozpoczęciem skalowana (product-market-fit, okazja rynkowa, możliwość zrobienia lepszego produktu, dobry timing) i jak to wyglądało w przypadku Homejoy?
  2. Co to jest strategia wzrostu i dlaczego jej potrzebujesz jak mrówka królowej?
  3. Na jakich 3 typach wzrost się skupiali?
  4. Na czym polega skalowanie produktu, jakich narzędzi potrzebujesz i jak się zmienia Twoja rola jako CEO wraz z wejściem w etap skalowania?
  5. Na czym polega skalowanie organizacji, co musisz zmienić w swoim zespole i dlaczego okres przejściowy jest najgorszy?
  6. Dlaczego stworzenie wspólnych wartości dla całego zespołu jest tak ważne przed rozpoczęciem skalowania i jakie wartości obstawili w Homejoy?
  7. Na czym polega skalowanie zarządzania zespołem?
  8. Jak skalować samego siebie (CEO)?

Z następnych lektur polecamy:

  1. Artykuł o tym dlaczego Homejoy upadł?
  2. Jak być dobrym CEO firmy?
  3. Kiedy rosnąć ze startupem?
  4. Co zrobić nim będziesz skalować biznes na przykładzie 2 biznesów?
  5. Case 99designs.com – innego pośredniczącego w rozwiązywaniu 1-potrzeby startupu?
  6. Case Pizzaportal.pl?

18 thoughts on “Jak skalować na przykładzie firmy sprzątającej?

  1. Pingback: Shoptiques czyli startup dziewczyny z Kirgistanu | StartupAkademia

  2. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Finansowanie startupu na różnych etapach w liczbach….. | StartupAkademia

  4. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak zrobić kasę na kasie? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia

  8. Pingback: Co poszło nie tak w Gruponie? | StartupAkademia

  9. Pingback: Czym się różni praca w korpo od pracy w startupie? | StartupAkademia

  10. Pingback: Od czego zacząć swój startup? | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak zbudować produkt, który użytkownicy pokochają? | StartupAkademia

  12. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  13. Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia

  15. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  16. Pingback: Co warto wiedzieć o zarządzaniu restauracją – Smart Resto

  17. Pingback: 9 startupów do sklonowania na polski rynek | StartupAkademia

  18. Pingback: Jak skalować na rynki zagraniczne gdy nie jesteś Uberem? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s