Trochę pisaliśmy o tym, że nim pomyślicie o skalowaniu trzeba mieć product-market-fit i sprawdzone metody pozyskiwania klientów nim się zacznie skalować (Co warto zrobić przed skalowaniem, Kiedy rosnąć?). Czas przejść do tego jak skalować i na co zwracać uwagę. Omówimy to na przykładzie https://www.homejoy.com/ – startupu, który zajmuje się sprzątaniem mieszkań :). Temat na pozór mało sexy ale pokazuje jak z dobrze przemyślanym produktem można zaistnieć na rynku starym jak świat. Dodamy, że w ciągu roku na tyle dobrze im poszło, że zwiększyli liczbę pracowników z kilkunastu do ponad 200. W 2015 niestety Homejoy wstrzymał operacje (mieli parę spraw podwykonawcami, którzy żądali traktowania ich na równi z pracownikami i zażądali ogromnych odszkodowań oraz mieli problemy z powrotami klientów, którzy zostali przyciągnięci promocjami – więcej tutaj) ale poniższe wskazówki są mimo wszystko bezcenne.
Z poniższej prezentacji dowiecie się
- Co musisz mieć prze przed rozpoczęciem skalowana (product-market-fit, okazja rynkowa, możliwość zrobienia lepszego produktu, dobry timing) i jak to wyglądało w przypadku Homejoy?
- Co to jest strategia wzrostu i dlaczego jej potrzebujesz jak mrówka królowej?
- Na jakich 3 typach wzrost się skupiali?
- Na czym polega skalowanie produktu, jakich narzędzi potrzebujesz i jak się zmienia Twoja rola jako CEO wraz z wejściem w etap skalowania?
- Na czym polega skalowanie organizacji, co musisz zmienić w swoim zespole i dlaczego okres przejściowy jest najgorszy?
- Dlaczego stworzenie wspólnych wartości dla całego zespołu jest tak ważne przed rozpoczęciem skalowania i jakie wartości obstawili w Homejoy?
- Na czym polega skalowanie zarządzania zespołem?
- Jak skalować samego siebie (CEO)?
Z następnych lektur polecamy:
- Artykuł o tym dlaczego Homejoy upadł?
- Jak być dobrym CEO firmy?
- Kiedy rosnąć ze startupem?
- Co zrobić nim będziesz skalować biznes na przykładzie 2 biznesów?
- Case 99designs.com – innego pośredniczącego w rozwiązywaniu 1-potrzeby startupu?
- Case Pizzaportal.pl?
Pingback: Shoptiques czyli startup dziewczyny z Kirgistanu | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Finansowanie startupu na różnych etapach w liczbach….. | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić kasę na kasie? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia
Pingback: Co poszło nie tak w Gruponie? | StartupAkademia
Pingback: Czym się różni praca w korpo od pracy w startupie? | StartupAkademia
Pingback: Od czego zacząć swój startup? | StartupAkademia
Pingback: Jak zbudować produkt, który użytkownicy pokochają? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia
Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: Co warto wiedzieć o zarządzaniu restauracją – Smart Resto
Pingback: 9 startupów do sklonowania na polski rynek | StartupAkademia
Pingback: Jak skalować na rynki zagraniczne gdy nie jesteś Uberem? | StartupAkademia